En nästan vanlig dag

Åh, så jag önskar att jag hade en dator så jag slapp eländet att blogga från mobilen (ok, har en dator men den är segare än dansk middagsstek).

Började skriva ett långt utlägg om hur den här dagen dränerade mig på all energi jag lyckats uppbåda i helgen (tro det eller ej men igår kände jag mig utvilad och harmonisk). Sammanfattat var det en jäkligt lång dag på akuten. En sådan dag som får en att ställa de inadekvata men ändå rimliga frågorna "är det helg snart? kan jag vinna på lotto? varför gifte sig inte morsan rikt?".

Briljansen slog dock till klockan 20.40 på Hemköp och jag köpte hem pasta med svamp&tryffel-fyllning. Täckte över denna med tryffelolja parmesan och rostade solrosfrön (i brist på pinjenötter) och ÅH JÄVLAR vad det smakade! Inmundigades med tre klunkar rött (ja, en måndag) och ljuvligt sällskap under diskussion om Gamestophaveriet.

Klockan är midnatt, ska bara kolla lite till på Vikings och sen sova.

(null)
En annan gång vi åt pasta och det blev otroligt gott.

Kommentera inlägget här :