Vem är jag?

Det här är väl inte roligt för någon än för mig själv om tio år, fast mest kommer jag nog skämmas och radera alltihop (om jag kommer ihåg lösenordet).
Vem är jag?
 
En sammanfattning går att se under fliken "om" och det sammanfattar mig rätt bra faktiskt.
 
Närmar mig trettio vårar men är inte där riktigt än, tänker leva på "20-någonting" en stund till. Växte mer eller midnre upp i en förort till en större stad, kom in på en utbildning någon annanstans och flyttade. Efter examen flyttade jag ytterligare en gång och arbetar nu på ett sjukhus i en betydligt mindre stad. För ett år sedan flyttade jag äntligen in i en egen lägenhet (och som om det inte vore tillräckligt är den dessutom drömlik!) tillsammans med kärleken (ja, tänk att den också dök upp på vägen, det har dock inte alltid varit så, så att ni inte tror att jag glider på någon slags räkmacka). Där bor vi nu och det börjar likna hem, vi är båda rätt kräsna när det kommer till inredning så det har tagit ett tag.
 
På fritiden då?
Kommer hem, slänger i mig ett mellanmål och går och tränar de flesta dagar. Övriga dagar föredrar jag soffläge och en chipsskål. I perioder befinner jag mig vid bakbordet och pysslar ihop olika godsaker, just nu är jag dock lite utesluten ur det sällskapet då jag och Mr R under ett vilt tillfälle vid årsskiftet uttalade "vi lovar att försöka leva mer veg och nyttigt under 2021", vem gör så? (jo, jag vet, typ alla).
Jag uppskattar syrliga drinkar, söta degar och frikostigt saltande.
Brukar kallas familjens tant och har en teori om att det gäller mitt sporadiska stickande, nedsatt syn och att jag en gång i tiden spenderade all min vakna tid med att läsa böcker och gillade matte.
I höstas försökte jag mig på målande men får erkänna mig besegrad, har ca noll tålamod. Efter det nederlaget fortsatte sökandet efter en ny hobby och till våren får vi förhoppningsvis en ny vän här hemma. Längtar som en liten tok och önskar att vi bara kunde skippa februari. Jag menar, vem skulle ens sakna februari?
  
Fuck, måste jobba. Sista dagen på patologen och har ca 6 glas att inspektera kvar, efter det stämma av, diktera och sen äntligen hem. Mr R är sugen på ett crossfit-pass, jag är sugen på chips med mycket dipp.
 
Nåväl.
 
 

Kommentera inlägget här :