Trälig vecka

Tjosvejs!
 
Så bloggen har som förväntat blivit stillastående, men det har varit en mödosam vecka och än är vi fortfarande kvar på dag 6/7 arbetsdagar, varav dessa sista två består av tolvtimmarspass på kirurgakuten. Haha, jo det kan vara så att jag sitter på kirurg-expen och bloggar ifrån just nu. Kollar bakom ryggen med jämna mellanrum eftersom jag ju egentligen borde ringa en del konsultsamtal. Okej ska, snart. Har varit så sjukt mycket den här veckan, mer behöver jag egentligen inte säga. Inatt drömde jag om akuten och vaknade ca en gång i timmen, ändå över förväntan vaken idag.
 
Är så avis på alla som är på skidsemester, vill egentligen också och ev med lite tur och mindre snålhet blir det så i slutet av februari, men det finns ju ingen garanti alls för att det vackra vinterlandskapet ska hålla i sig tills dess (och faktum är att jag svär över snön varannan dag på väg till jobbet). Och angående snålheten, det finns faktiskt en legitim anledning och den blir vi snart varse om även här.
Alltså, tro inte att jag är något skidskeni nu för sanningen är den att första gången jag stod på ett par skidor var för ca exakt ett år sedan och det var väl inte så vackert.
 
Åh längtar så efter ett glas vin, ett par kex och lagrad ost. Få dock vänta någon vecka till.

(null)
Bild från en fräschare dag.
(null)
Min middag typ alla dagar den här veckan.

Kommentera inlägget här :