Morfar

Det var inte länge sen vi satt på en bänk i Örebro och samtalade om livet. Du påminde mig återigen att inte ta allt så himla allvarligt, att försöka njuta lite mer av alltihop. Du kanske var min enda nära som på riktigt förstod vad en lång akademisk utbildning kan göra med en, du hade själv varit där. Och nu skrattade du åt det, precis på samma sätt som jag själv önskade att jag skulle göra en dag.

Faktum är att jag räknade med dig minst fem år till och jag måste medge att ditt avsked kom med ganska stor förvåning. Inte så att jag inte förstod att du var sjuk, det var bara det att jag räknade med att du skulle ta dig igenom det. Bara för att du alltid gjorde det. Jag blundade för att du åldrades och jag ångrar det något så djävulskt nu.

Jag har ju fortfarande så mycket att säga dig. Vi har fortfarande så mycket att prata om. Ibland skrollar jag ner i kontaktboken bara för att se kontakten "morfar" och önskat att det fortfarande var lika aktuellt att ringa.

Jag saknar dig!
(null)

Kommentera inlägget här :